Ajaveebide mõju massimeediale

Massimeedia on suure levialaga kommunikatsioonivahendite rühm ning osa meediast, mille vastuvõtjateks on suur hulk inimesi. Viimastel aastakümnetel on see tähelepanuväärselt muutunud ja hoogustunud seoses interneti tulekuga. Massimeedia koosneb erinevatest meediakanalitest nagu ajalehed, ajakirjad, televisioon, raadio ja internet. Interneti üheks massimeediavahendiks on üks uue meedia komponentidest, milleks on ajaveeb ehk blogi. 

Blogide ilmumisega tekkis tavainimesel võimalus oma isiklikku arvamust avaldada, selgitada oma arusaamu, väljendada oma seisukohti, infot jagada ja sõna kuuldavaks teha ülemaailmsel tasandil. Enne internetti oli info levitamise ja jagamise ning inimeste maailmaga kursis hoidmise ülesanne eelkõige ajakirjadel, ajalehtedel, raadiol või televisioonil. Nüüd me aga ei sõltu traditsioonilistest meediakanalitest nii palju, sest igaühel on võimalik olla nüüd ajakirjaniku rollis, sest blogimine võimaldab lihtsalt ja kiiresti oma ideid jagada igal ajal terve maailmaga kõigest minutitega ja pealekauba veel tasuta. Blogide tulek täiendas ja laiendas meie informatsiooniallikate võimalusi. Inimestel on võimalik lugeda mitte ainult ajakirjanike poolt kirjutatud tekste, vaid saavad ka näiteks oma sõprade või teiste kaaskodanike maailma sisse piiluda ja samuti lugeda oma ala ekspertide väärtuslikke blogipostitusi.

Kui ajakirjanikud peavad jälgima rangelt eetikakoodeksit, siis blogis kehtib sõnavabadus ning on võimalus kirjutada mistahes teemal. Blogides võib rääkida teemadel, mida tavaliselt uudised ei pruugi kajastada. Samuti, blogide tegemine ega lugemine ei maksa tavaliselt midagi. Kõik need karakteristikud on meelitanud nii suuri kui väikeseid korporatsioone, firmasid, meediaväljaandeid tegema koostööd olemasolevate blogidega või siis tegema täitsa oma uue blogi. Seega leian, et ajaveebid on positiivselt mõjutanud massimeediat ning pigem rikastanud ja avardanud meie ühiskonda.


Kasutatud allikad:
http://www.meediakoolitajad.edu.ee/luhiulevaade-eesti-meediasusteemist/
https://study.com/academy/lesson/what-is-mass-media-definition-types-influence-examples.html
https://www.coe.int/et/web/compass/media
http://www.mediacenterimac.com/blog-medium-of-mass-communication/
https://socialmediaexplorer.com/content-sections/cases-and-causes/blogging-changed-world-blogging-2018-infographic/

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Tarkvara arendus- ja ärimudel

Kasutatavus veebis

Tugilahendus - Braille SmartWatch