Virginia Shea 10 käsku

Virginia Shea kirjeldas oma 1994ndal aastal avaldatud raamatus "Netiquette" võrgusuhtlemise 10 käsku. Julgen väita, et ma olen alati nendest reeglitest kinni pidanud. Seda enam, et ma ei ole eriti aktiivne sotsiaalmeedia kasutaja ega tunne vajadust oma seisukohti ja arvamusi kommenteerida ja jagada avalikult kõikide teistega. Eelistan jälgida teiste tegevusi kõrvalt ja suhelda päriselus või privaatselt inimestega omavahel chättides. Virginia poolt kirjeldatud punktid tunduvad mulle kõik isenesestmõistetavad ja loogilised. Ma ei olnud varem isegi teadlik, et sellised reeglid on lausa kirja pandud, vaid võtsingi palju aastaid tagasi Internetis algajana esimesi samme astudes aluseks sellise hoiaku, et teen ainult neid asju netis, mille pärast poleks mul hiljem piinlik, kui need ka avalikuks tuleksid. Järgnevalt aga räägiksin lähemalt ühest reeglistikus olevast punktist, milleks on "Jaga oma teadmisi".

Kuigi ma eriti ei armasta kommenteerida ega jagada oma arvamust Suures Internetis, siis mis puutub teadmiste jagamisse, siis seda mulle täitsa meeldib teha, kuid siinkohal mõtlen siiski ainult teadmiste jagamist tööl oma kolleegidega (Oma Facebooki kontot ja muid sotsiaalmeedia kontosid ei kasuta ma sellel eesmärgil). Nimelt, meil on tööl oma Google community, kuhu ma aeg-ajalt teen postitusi teemadel, mis võiksid olla minu kaaskolleegidele vajalikud ja võiksid aidata nende igapäevast tööd paremaks, kiiremaks ja lihtsamaks muuta. Meil kõigil on ühine eesmärk ja mida rohkem me omavahel teadmisi jagame, seda paremini me suudame oma tööd teha ja eesmärke üheskoos täita. 

Natuke selle teema peale järele mõeldes, meenub ka see fakt, et olen Annaabi.ee lehel avaldanud mõningaid oma varasemaid koolitöid ja saanud head tagasisidet. Ühesõnaga, mina jagan oma teadmisi ainult siis, kui olen enne põhjalikku uurimistööd teinud, sest ma ei taha valeinfot jagada ja riskida oma nime seostamist mingi negatiivse asja ja valega, sest kõik, mida sa Internetis teed, on võimalik hiljem välja otsida ja see võib mõjutada minu tulevikku, näiteks kui tulevased tööandjad teevad mulle taustauuringut. 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Tarkvara arendus- ja ärimudel

Kasutatavus veebis

Tugilahendus - Braille SmartWatch