Tarkvara arendus- ja ärimudel

Seekord analüüsin üht tarkvara arendus- ja üht ärimudelit kahe konkreetse projekti näitel. 

Scrum

Agiilseid tarkvara arenduse metoodikaid on mitmeid - Scrum, Kanban, XP, Lean jne. Scrum on maailmas levinuim agiilne arendusmetoodika. "Scrum" ja "Agile" on tihti kasutusel samatähenduslikult, kuid tegelikult need ei ole üks ja seesama asi. Agile on nimelt mõtteviis, kogum erinevaid metoodikaid ja tavasid, mis põhinevad "Agiilses manifestis" väljendatud tõekspidamistele ja väärtustele nagu näiteks koostöö, enesejuhtimine/enesekorraldus ja tiimide ristfunktsionaalsus. Scrum aga on agiilne tarkvara arendamise projektijuhtimise raamistik.  See metoodika kaasab kliendi arendusprotsessis ning selle põhimõte on lahendusele läheneda järk-järgult eesmärki kogu aeg täpsustades ja täiendades.

Mayden on üks väike, kuid edukas Inglismaa ettevõte, mis tegeleb veebirakenduste arendamisega tervishoiusektoris ning mis tähtsustab innovaatilisust ning paindlikkust. Nad alustasid ja päris pikka aega kasutasid kosemudelit oma projektides, kuid see ei sobinud neile. Nad üritasid olla paindlikud kasutades kosemudelit, kuid see lõppes sellega, et neil oli palju alustatud asju, aga lõpetatuks said neist väga vähesed. Hädasti oli vaja muutust, kogu firma tundis seda ja kui tekkis võimalus uue toote arendamiseks uue tehnoloogia abil, siis meeskond oli entusiastlik ka katsetamaks uut lähenemisviisi projekti läbiviimisel. 

Hakati kasutama Scrumi metoodikat ning tulemused peale seda olid väga positiivsed. Meeskondades olid nüüd olemas Scrumile loomulikud 3 positsiooni: toote omanik, Scrumi juht ja arendusmeeskond.  Tööd hakati tegema 2 nädalaste iteratsioonide ehk sprintidega. Sprindi lõpus valmivad tööd peavad olema kliendile kasutuskõlbulikud. See andis nii arendajatele kui ka klientidele hea ülevaate toote progressist. Varasema metoodika järgi said kliendid oma toodet esimest korda näha projekti lõpus. Selle metoodika kohaselt on aga kliendid kaasatud arendusprotsessis ning saavad toote kohta ülevaadet iga iteratsiooni korral ning kliendid võidavad sellest väga palju, sest nüüd saavad veenduda, et nad saavad toote, mida nad tellisid, mitte seda, mida arendajad arvasid, et nad tahavad. Selle tulemusel on toote kvaliteet märksa kõrgem ja kulud madalamad, sest nüüd saavad vead avastatud märksa varem. Ka kodeerimise kvaliteet tõusis ning tiimiliikmete aktiivsus ja omavaheline suhtlus. Uue metoodika kasutuselevõtt lahendas kõik vanad probleemid.


Ühisrahastusmudel

Ühisrahastusmudel on üks ärimudeli tüüpidest. Ühisrahastus toimub interneti platvormide kaudu ning see on kollektiivse panuse abil raha koondamise vahend. Üriühingud või füüsilised isikud saavad niiviisi koguda raha oma projektide elluviimiseks ning nende eesmärk on leida kindla aja jooksul oma projektile finantseerijaid. Projektile antakse tähtaeg ning soovitav summa. Tavaliselt lisatakse ka projekti tutvustav video ja pildid. Investeerijate soov on investeeritult koguda tulu intressitulu või kasumist osa saamise teel. Kui ettenähtud tähtajaks eesmärgiks seatud raha kokku ei saada, siis saadetakse toetajatele raha tagasi ja projekt jääb rahastamata.

Wikipedial on tehtud edetabel, mis järjestab ühisrahastuse teel saadud investeeringud summade alusel ning teisel kohal on seal praegu Star Citizeni videomäng. Raha kogumist alustasid mängu arendajad 2012. aastal Kickstarteri ühisrahastusplatvormil ja lisaks kogub üks mängu arendajatest Chris Roberts raha ka enda kodulehel. Sellega sai see projekt lisatud Guinnessi rekordite raamatusse, sest 2014. aastal oli Roberts kodulehe kaudu kogunud kokku ligi 40 miljoni dollari. Kampaania esialgne eesmärk oli kokku koguda 2 millionit dollarit, kuid see summa saadi kiiresti kokku ja seega otsustati üles seada uued eesmärgid. Seega projekt on praegu veel avatud ning kõik huvilised saavad projekti veel investeerida. Investeeringute summa ületab juba üle 300 miljoni dollari.


Kasutatud materjal:

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kasutatavus veebis

Tugilahendus - Braille SmartWatch